Felanmälan - fastigheten
JMs Kundservice
Tel. 020-731 731
E-mail: kundservice@jm.se
Öppettider:
Mån-tors 07.00-16.00
fre 07.00-14.00
Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Om något inträffar på funktioner i din bostad kan du under garantitiden kontakta JM Kundservice. Uppge alltid vad felet är samt namn, adress och telefon när du felanmäler. Fel som gäller gemensamma ytor som exempelvis innergården eller trappuppgång anmäls i första hand till styrelsen.
Garantitid
Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Under denna tid har du rätt att få eventuella funktionsfel åtgärdade såsom fel på värme, ventilation och el. Garantibesiktningen görs cirka två år efter slutbesiktningen. Din lägenhet kontrolleras då återigen av besiktningsman. Du får i god tid besked om när besiktningen kommer äga rum. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning.
Efter garantibesikningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM på webbformulär ”Reklamation år 3-5 ” som du hittar här.
Jour
Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger,
kontakta jouren på telefon 020-731 731.
Detta bör undvikas och ska endast ske:
- Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
- Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
OBS! Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
Hiss
Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 020-72 20 20.
Brf Österport 1 brfösterport1.se |
JM - Hus att trivas i www.jm.se |